דף הבית | מתן חסות | ספרים וקורסים
איך עושים ITIL בעולם, מה מצב יישום "ניהול השירות" באסיה?

בניו-זילנד כמעט שאין IT. כשיש פרנסה קלה מגידול כבשים ואירוח תיירים – לא צריך היי-טק. בסין אמנם אין היום IT, אבל מחר יהיה, והרבה. הממשלה הסינית מגייסת 2.1 מיליון אנשי IT סינים (!!) להקמת הגרסה הסינית של "ממשל זמין". ועם בעיות שכאלה - איך עושים ITIL באסיה?

במסגרת מאמצינו לשמור על קשרים עם חברים מסניפי itSMF בעולם נפגש בני קמין מ-I-til Consulting, עם עמיתיו בניו-זילנד והונג-קונג, כדי להביא סיפורים על הדרך בה מיישמים ITIL במקומות אחרים בעולם.

המפגש בהונג קונג
בהונג-קונג, נפגשתי עם שני סגני הנשיא של הסניף המקומי: ריימונד יו וג'וליאנה לי. מסתבר שלא פשוט ליישם ITIL במדינה שמאמצת בשנים האחרונות דווקא את התרבות הסינית: מרדף אחר תוצאות מהירות, תכל'ס, למקסם רווחים בזמן קצר. התוצאה: כמעט ולא מצליחים ליישם תהליכי עבודה של ITIL, אבל כן מיישמים כלים בהשראת ITIL: שימוש בכלים אוטומאטיים לניהול ציוד המחשב (Assets Management), שימוש נרחב בכלים לניהול מרכזי-שירות (Service Desk), והתחלה של יישום CMDB בבנקים הגדולים. בגלל העובדה שהונג-קונג היא מרכז סחר בין כל מדינות אסיה – יש שם בנקים גדולים מאוד. 5 מהם עושים מאמצים אדירים לקבל הסמכת ISO 20000, כדי להראות לעולם עד כמה הם מתקדמים ויעילים.

האתגרים של החברים מהונג קונג

הבעיה המרכזית של אנשי ה-IT מהונג-קונג היא "היעלמות" אנשי ה-IT מהעיר... הממשלה הסינית החליטה ליישר קו עם המערב, ולהקים מערכות מידע לניהול הפעילות הממשלתית. בדומה לפרוייקט "מרכבה" ו"ממשל זמין" שלנו, מקימים הסינים 160 (!!) מרכזי מחשב (Data Centers) חלקם יפעלו כבר באולימפיאדה של 2008. להקמת מרכזים אלה תגייס הממשלה 2.1 מיליון משרות. המשמעות? כל איש IT דובר סינית "נשאב" לפרוייקט היומרני. הדבר מרוקן את הונג-קונג מאנשי מקצוע.

המפגש בניו-זילנד
בניו-זילנד נפגשתי עם המייסד המקומי וחבר הנהלת itSMF העולמית קרייג פטיסון, ועם שריל טוביזי – הנשיאה. מדינת ניו-זילנד מתמקדת במכרה הזהב שלה: הטבע הפראי עם הנופים המדהימים. משם מפיקה ניו-זילנד את עיקר הפרנסה שלה, ואת כל שירותי ה-IT הם רוכשים מאוסטרליה וארה"ב. התוצאה: בכל ניו-זילנד, ששטחה גדול משטח אנגליה, יש רק 3,000 אנשי IT. חלקם הגדול מתפרנס משירותי Help Desk ו-CRM. הם נותנים בשעות העבודה הרגילות שירותי Follow-the-Sun לשעות הלילה של מדינות העולם.ולמרות זאת, הסניף המקומי של itSMF גדול במיוחד ופעיל מאוד. כ-23% מאנשי ה-IT חברים בפורום – הצלחה מדהימה במונחים גלובאליים. מרבית אנשי ה-IT בניו-זילנד יודעים היטב מהו ITIL ומהם היתרונות של המתודה.

  itSMF Israel 2008
דף הבית | ספרים וקורסים | מפת אתר | www.itSMF.com